Sződliget – Verőce

event 2022.06.12.

Sződ-Sződliget vasútállomástól nagyon nehezen közelíthető meg a túra kezdőpontja korival, ezért a Sződliget, sződi elágazás buszmegállót ajánljuk. Innen a Dunáig rövid földúton sétálhatunk be. A bicikliút mellett padon válthatunk görkorira.

Útvonal

A bicikliúton Vác felé indulva nem túl széles, de kellemes úton indulunk a fák alatt. Árvizes időszakban nem mindig járható ez a szakasz.

Változatos környezetben, egyenes úton jutunk el Vác határába a Bringaparkhoz. Utána egy egyenes és jó minőségű szakaszon hamar beérünk a városba. Itt kezdődnek a problémák.

A belvárosi Duna-parton átvezető szakasz rendkívül változatos minőségű. Találkozunk felpúposodott, alattomos buktatókkal, repedésekkel, durva aszfalttal (van, ahol a járda kicsit jobb, mint a kerékpárút), de akadnak nagyon sima, széles szakaszok is.

A tahitótfalui komp után jobb lesz az út minősége. A hajóállomás után a börtön mögött, bicikliúton haladunk tovább. Egyes szakaszokon a nyaralókat ezen az úton lehet autóval is megközelíteni.

A Verőcei utca sarkán található Szamaras házzal szemben kellemes „piros pados” pihenőn fújhatunk egyet, miközben a Dunakanyar nagy hajóit nézegetjük. Már ha épp akkor járnak arra. 😀

Miután a kerékpárút elkanyarodik az Építők útja mellől, egy lejtős, jó minőségű szakasz kanyarral vezet egy enyhén hiányos, ijesztő fahídra. Utána folytatódik az átlagos minőségű út, ami a Szigony közbe torkollik. A rövid utcácska végén balra már látszik a bicikliút folytatása.

A Sánc dűlő a túra leginkább emelkedő szakasza. A táblák kilátást ígérnek, de mi csak sufnit (és fákat) láttunk. Az emelkedő után a kellemes minőségű út első látásra közútnak tűnő szakaszhoz vezet. Az utat szegélyező fák térnyerése alapján nem sok autó jár rajta. A szélessége nem kárpótolt a minőségért, de akkor még nem tudtuk, mi jön utána.

A 12-es út alatt egy alagúton mehetünk át, utána talán még rázósabb, zsibbasztó útszakasz következik lejtővel. A 12-es út mellé érve fellélegezhetünk a jó minőségű, bár keskeny úton. Egy támfal melletti rövid szakaszon tábla is jelöli a kerékpárút végét, itt egy bicikli fér el. Ha jönnek szembe, inkább álljunk meg előtte.

Ezután a verőcei strandig már könnyedén juthatunk el, ahonnan a Verőce vasútállomás gyalog könnyen megközelíthető.

A nehézségek ellenére egy jó élménnyel gazdagodtunk, nem bántuk meg, hogy erre jöttünk.

power_input Rendkívül változó. Nagyon kellemetlen, rázós, kidudorodó vagy kátrányos, ragacsos szakaszok váltják a sima utat.

star star star star star

landscape Számolni kell hosszabb emelkedős vagy lejtős szakaszokkal, ami megizzaszthat. A magabiztos sebességkontroll elengedhetetlen (rossz minőségű úton is)!

directions_bike A Sződliget-Vác szakasz nagyon népszerű a családosok és a profi biciklisek körében is. Vác után kisebb volt a forgalom.

wallpaper Nagyon változatos: vízparti, erdős, mezős, nyaralóövezet, városi sétány.

star star star star star

km Kb. 14 km, de többnek tűnt. Ezért nem a domborzat, hanem az útminőség a felelős.

commute Újpest-Városkaputól induló váci busszal Sződliget, sződi elágazás megállóig. Hazaút Verőcéről vonattal a Nyugati Pályaudvarra.