Szilas-patak

event 2021.10.03.

Szép környezetben haladó út, de elég sokan voltak és az út minősége sem kiemelkedő. A közelben lakóknak jó útvonal lehet, de messziről szerintünk nem éri meg ideutazni.

Útvonal

A H8-as és H9-es HÉV Mátyásföld alsó és Cinkota megállója között nagyjából félúton található a Szilas-patak. Bármelyik megállóból megközelíthető akár gurulva is, de mi kényelmesebbnek láttuk egy kis bemelegítő gyaloglással megközelíteni és a patakparti kerékpárút pihenő padjain korira váltani.

Utunk két félből áll össze. Először kelet felé indultunk a Naplás-tó irányába. Az út nem volt vészesen keskeny, de túl széles sem. Szembejövő forgalomnál már kicsit kényelmetlen. Az útburkolat elég jó állapotú volt, de görkorcsolyához kissé durva, rázós. A Simongát utca mellett volt egy kisebb emelkedő, utána a tóhoz vezető Naplás útra az úton átkelve fordulhattunk. Itt nagyon figyelmesnek kell lenni, a KRESZ szerint nincs elsőbbségünk!

A tó mellett – kora őszi szép idő lévén – elég sokan voltak. Gyalogosok, kutyasétáltatók, kerékpározók, idősek és kerekesszékkel közlekedők is. Az ő és saját kényelmünk, biztonságunk érdekében is kevéssé ajánljuk ezt az útvonalat hétvégente vagy mások által is preferált időszakokban.

Miután óvatosan elgurultunk a tó végéig, ott megfordulva visszaindultunk ugyan azon az útvonalon, amelyen érkeztünk. Visszafelé segített a lejtő, egyenesen haladtunk a már ismert úton az indulási helyig. Itt meg sem állva folytattuk utunkat a második féllel, ami a Hermina Bringa Parkig és onnan vissza vezet.

Ez a fél egy egyenes út, végig a patak mellett. A patak feletti autóút hídja alatt furcsán alacsonynak éreztük a helyet és el tudtunk volna képzelni egy kis korlát félét a patak és a kicsit összeszűkülő út között.

A bringa parknál (ami egy földes pumpapálya) kis fahídon átkeltünk a patakon, és a játszótér melletti padokon kicsit megpihentünk. Utána visszatértünk a már ismert úton a túránk kiindulási pontjához.

A pihenőhely padján visszaváltottunk cipőre és egy kényelmes levezető sétával visszasétáltunk a HÉV-megállóba.

power_input Kétszer egy sávos bicikliút, de egy sáv görkorcsolyával haladni keskeny. Az út is durvább felszínű, rázós. Lehet rajta haladni, de sok helyen találkoztunk már simább úttal.

star star star star star

landscape A Naplás-tó felé volt egy kisebb emelkedő. A bringa park felé a híd alatti résznél is van egy kis mélyebb rész.

directions_bike A Naplás-tónál volt zavaró a sokaság, az út többi részén viszonylag jól lehetett haladni. A bringa park közelében is többen voltak, de az egy nagyon kis része volt az útnak.

wallpaper Az út nagy része a forgalomtól távol vezet. A Naplás-tó környékén vezet kicsit az út mellett, de itt is gyakorlatilag csak parkoló autók voltak.

star star star star star

km Kb 6,5 km + 4,3 km-es két félből álló útvonal.

commute Az Örs vezér térről induló H8 és H9-es HÉV Mátyásföld alsó és Cinkota megállóitól is jól megközelíthető.