Pünkösdfürdői gát – Szentendre

event 2021.02.28.

Változatos útvonal több vízvételi lehetőséggel és pihenőhellyel. Magas vízállásnál érdemes utánajárni, hogy az ártéri szakasz járható-e. Az ártéri részen kívül csak elvétve találunk árnyékot.

Szentendrén cipőre váltva egész napos városnézést is bátran tervezhetünk.

Útvonal

Ha a szentendrei (H5) HÉV Békásmegyer megállójától közelítünk, a térképen sárgával jelölt utat ajánljuk. Ez viszonylag jó járdán vezet, a zebrák is jól beláthatók. A strand mellett vezető út végénél legyünk figyelmesek, mert a végén lévő út és gátra felvezető beton út nagyon rossz minőségű, de ez csak pár méter.

A gáton széles, sima aszfaltos út vezet. A Barát-patakhoz érve a gát összeszűkül, kicsit foltozott, egy személyes szélességű lesz. A tapasztalatok alapján a futók, biciklisek figyelmesek, letérnek az aszfaltról a fűre, hogy elmehessünk. A patakon egy hídon kelhetünk át, külön járda vagy bicikliút nincs, de nagyon rövid, pár méteres szakasz, jól belátható. A patak túloldalán kerékpár nyomon haladhatunk, autós forgalom elenyésző, leginkább csak bicikliseket látunk, az aszfalt nagyon jó minőségű.

A Duna mellé visszaérve folytatódik a széles bicikliút. Néhol elhelyeztek kis kapu szerű terelőket, az egyiket találtuk zárva, ha épp jönnek szembe vagy előznek, akkor lehet, hogy meg kell állni, de át lehet menni. A lupaszigeti rév után, az ártéri részen térkövezett az út, meglepően jól lehet gurulni rajta.
Az ártéri rész után ismét egy nagyon széles bicikliúton mehetünk és a Lupa-tó kékségében gyönyörködhetünk. A tavat elhagyva továbbra is széles bicikliúton gurulhatunk.

Szentendréhez közeledve átkelünk a Dera-patak új hídján, utána újra a Duna mellett folytatjuk utunkat. Itt az út egy kicsit szűkebb, de még mindig elég széles, hogy kényelmesen haladjunk. Ha elérjük a szabadidő parkot, tenisz pályákat és játszóteret, az utunk végéhez közeledünk.
Mikor az út a közútra fut ki, figyeljünk, mert nem nekünk van elsőbbségünk. Az úton átkelve a Bükkös-patak mellett gurulunk a belváros felé. A bicikliút végén egy macskaköves lépcsőt találunk, itt különös óvatossággal lépkedjünk. A lépcső alján lévő járda is macskaköves, ezen átlépkedve az út túloldalán nem túl széles, de jól járható aszfaltozott járda van. (A lépcső látható az utolsó képen.)
Hamar egy kis parkocskába érünk, ahonnan már látható a HÉV állomáshoz vezető aluljáró. Itt váltottunk cipőre és indultunk haza.

power_input Az út nagy részén sima, széles úton gurulhatunk. A Barát-patak mellett van egy keskenyebb szakasz, a másik oldalon egy gyakorlatilag autóforgalom mentes közúti szakasz. Az út vége felé Szentendrén kell számítani pár lépés macskakőre.

star star star star star

landscape Végig gyakorlatilag sík út, néhány apró, pár méter hosszú lejtő vagy emelkedő.

directions_bike Az első napos hétvégék egyikén voltak az utakon, főleg biciklisek, néhány kutyasétáltató. Sehol nem volt zavaróan nagy a forgalom, a széles úton van hely. A rövid közúti szakaszon gyakorlatilag nulla az autós forgalom.

wallpaper A táj lenyűgöző, csendes. Autók csak a távolban.

star star star star star

km Egy irányban 11 km. Pihenési lehetőségek vannak.

commute Békásmegyerre (H5) HÉV-vel vagy 34-es busszal Göncz Árpád városközponttól Pünkösdfürdő megállóig.